صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

تف به ذاتت بی غیرت وطن فروش

                                                                                           

جشن هسته ای در تهران و دیگر شهره ا

                     

شمار زیادی از مردم با تجمع در برخی خیابان ها و میدان های اصلی تهران به مناسبت توافق هسته ای، به جشن و شادمانی پرداختند.


میدان ولیعصر، تقاطع ولی عصر - انقلاب، میدان کاج و میدان ونک از جمله مکان های شادی خیابانی مردم هستند.

در این شادی های خیابانی افراد پیاده با سر دادن شعارهایی در حمایت از ظریف و دولت روحانی و تعداد زیادی از خودروها نیز با بوق زدن خوشحالی خود را از توافق هسته ای ابراز کردند.

نیروهای پلیس نیز به صورت معمول حضور داشتند و ضمن همکاری با مردم تلاش می کردند مانع از ترافیک در خیابان ها شوند.

سلام بر ظریف/ درود بر روحانی و سفیر صلح ایران / تشکر تشکر  از جمله شعارهای مردم بود.

قبل از این در شبکه های اجتماعی، فراخوان های برگزاری جشن هسته ای در میدان های اصلی تهران و دیگر شهرها در ساعت 10 امشب منتشر شده بود.

همچنین مردم در دیگر شهرها هم سه شنبه شب با حضور در خیابانها به جشن و پایکوبی پرداختند.


 

نفرات برترکنکور 94 ازچه شهر های هستند؟+نتایج کنکور94

                         

دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری اظهار داشت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان رتبه اول، محمد رسول یزدیان از قم رتبه دوم، وحید بالازده مرشت از بابلسر رتبه سوم، مهدی لطافتی از شیراز رتبه چهارم، امیر حسینی از شیراز رتبه پنجم، کیانوش عباسی از شمیرانات رتبه ششم، محمدسعید مسیحا از یزد رتبه هفتم، سینا رنجکش زاده از ارومیه رتبه هشتم، کیمیا اسدی‌جوزانی از تهران رتبه نهم و مسعود امیری کندبن از تهران رتبه دهم را کسب کردند.

به گفته رییس سازمان سنجش در گروه آزمایشی علوم تجربی سارا همتی از تبریز رتبه اول، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود رتبه دوم، فایزه قایم‌دوست از زاهدان رتبه سوم، مهران نعمتی‌زاده رتبه چهارم، احسان طاهری‌فرد از شیراز رتبه پنجم، عرفان طاهری‌فرد از شیراز رتبه ششم، کیارش زارع از بیرجند رتبه هفتم، معین علا از نور رتبه هشتم، میثم فرج‌پور نیری از اردبیل رتبه نهم و نیکان زرگرزاده از تهران رتبه دهم را کسب کردند.

به گفته وی، در گروه آزمایشی علوم انسانی، علی کیانی نیستانکی از تهران رتبه اول، سیدابوالفضل میررضی از اصفهان رتبه دوم، ابوالفضل مشیری از اصفهان رتبه سوم، فایزه کرمی از تهران رتبه چهارم، کیان فرح‌زا از یزد رتبه پنجم، زینب صالحی دولابی از تهران رتبه ششم، فاطمه غلامی از نجف آباد رتبه هفتم، صدف وفا از شیراز رتبه هشتم، محمدرضا اقبالی زارچ از یزد رتبه نهم، و محمدرضا سلطانی‌آباد از یزد رتبه دهم را کسب کردند.

خدایی در مورد اسامی نفرات برتر کنکور در گروه‌های هنر و زبان نیز گفت: سه نفر برتر آزمایشی گروه هنر نیز آناهیتا هدایتی از تهران رتبه اول، المیرا آشفته از تهران رتبه دوم و غزاله پژند از کرج رتبه سوم هستند.

رییس سازمان سنجش در ادامه تاکید کرد: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز پویا همدانیان خوزانی از کاشان رتبه اول، یاسمین فروتنی از شیراز رتبه دوم و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات رتبه سوم را کسب کردند.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال از میان 36 داوطلب حائز رتبه برتر در گروه‌های آزمایشی مختلف استان تهران با 10 داوطلب، بیشترین تعداد را از لحاظ رتبه‌های برتر به خود اختصاص داد.

پس از تهران، شیراز با 6 داوطلب، اصفهان و یزد هرکدام با 5 داوطلب، دیگر شهرهای موفق از نظر رتبه‌های برتر کنکور 94 بودند.

همچنین در کنکور امسال 22 نفر از رتبه برتری‌ها پسر و 14 نفر دختر هستند.

شهیدی که فقط 14 بهار سن داشت(شهیده سیده طاهره هاشمی)

                                    

سیده طاهره هاشمی در یکم خرداد سال 1346 در شهرستان آمل و در روستای شهید آباد ( شهربانو محله ) و در خانواده‌ای متدین، مذهبی و طرفدار انقلاب به دنیا آمد و تحت تربیت پدر و مادری بزرگوار که هر دو از سادات منطقه‌ی هزار جریب ساری بودند، رشد و پرورش یافت.
وی از کودکی با قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتب روایی شیعی انس و الفت پیدا کرد و به دلیل جو فرهنگی و مذهبی خانواده روح تشنه‌اش با عمیق‌ترین مفاهیم دینی و معنوی سیراب شد.
او دختری مهربان، دلسوز و دانش‌آموزی نمونه و موفق و درسخوان بود. هرگز در ادای تکالیف واجب دینی، کوتاهی نمی‌کرد و مستحبات را تا جایی که می‌توانست، به جا می‌آورد. در کارهای هنری چون خطاطی، طراحی، گلدوزی، نگارش مقاله، تهیه‌ روزنامه دیواری و نیز اداره‌ی برنامه‌های فرهنگی مدرسه بسیار موفق بود و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حرکت‌های سیاسی مدرسه بر عهده‌ او بود. در برخورد با دانش‌آموزانی که تحت تأثیر تبلیغات گروهک‌های منحرف قرار گرفته بودند، بسیار مهربان، باحوصله و دلسوز بود و از فرط مهر و دوستی، آن‌ها را به خود جذب می‌کرد.
و سرانجام در غروب روز ششم بهمن‌ سال 1360 در حالی که 14بهار بیشتر از عمر کوتاهش نمی‌گذشت، در حالی به کمک نیروهای مدافع شهر شتافته بود ، در درگیری خونین گروهک‌های معاند انقلاب با نیروهای بسیجی و مردمی، با اصابت دو گلوله به فیض شهادت رسید

شعری بمناسبت سالروز تولدامام خامنه ای///آقای من تولدت مبارک

                             
قطعه شعری از استاد محمدرضا جعفری بمناسبت سالروز تولد امام خامنه ای (دامه ظله العالی ) که باستناد منابع مورد وثوق بیست و نهم فروردین ماه تصدیق گردیده است


بیست و نه فروردین ، رسید ز راه
فصل بهار ، زیبا شد از جمال ماه

ستارگان که زمین را نگاه میکنند
خورشید را در این دیار تماشا میکنند

فرزندی از خاندان پیغمبر است
پرچم ولایت علی را ، گرفته دست

سلاله ی پاک رسول خدا ، علی است
با حکم خدای رحمان ، ما را ولی است

آمد بسوی امت این نعمت خدا
تا اجابت شود ز نورش ، دعای ما

عصر امامت حضرت مهدی است شیعیان
گردیده فیض نایبش ، روشن و عیان

تفسیر آیه های قرآن کلام اوست
راه وصال او همه از طریق دوست

نعمت به ما رسد زنقش جمال او
اسوه ی عارفان و عاشقان کمال او

ذخیره ی بزرگ عالم هستی مجسم است
وصف او را هر چه بگوئیم هنوز کم است

قدر و مقام سیدعلی را نداند بجز خدا
اصحاب او آماده اند چو اصحاب کربلا

ای جعفری ولایت آل علی (ع) بجاست
جز راه رهبر فرزانه ، نیست راست

آموزش افزایش عمر طول باتری لپ تاپ وموبایل

                                                                                      

درحالی که شارژ یک تلفن همراه به راحتی تا ۳ روز یا بیشتر ادامه می یابد، بسیاری از کاربران تلفن هوشمند هنگامی که پی می برند گوشی جدید آنان هر ۲۴ ساعت یا حتی اغلب کمتر از این مدت به شارژ نیاز دارد، دچار نگرانی می شوند ...

اگر شما به تازگی یک تلفن هوشمند خریداری کرده اید شاید همچنان در حال کشف امکانات جالب آن هستید اما نکته ای که فورا به آن پی می برید این است که با انجام هر کاری در گوشی، شارژ باتری آن کوتاه تر می شود. درحالی که شارژ یک تلفن همراه به راحتی تا ۳ روز یا بیشتر ادامه می یابد، بسیاری از کاربران تلفن هوشمند هنگامی که پی می برند گوشی جدید آنان هر ۲۴ ساعت یا حتی اغلب کمتر از این مدت به شارژ نیاز دارد، دچار نگرانی می شوند.

راه حل این مسئله تلاش سخت برای یافتن یک پریز برق به منظور شارژ مجدد تلفن یا کنار گذاشتن گوشی نیست بلکه باید استراتژی ای یافت تا همچنان که از گوشی برای کارهای متعدد استفاده می شود، مصرف انرژی آن کاهش داده شود. خواه از تلفن هوشمند استفاده می کنید یا لپ تاپ، دستگاه ها می توانند به گونه ای تنظیم شوند تا از باتری های یون لیتیومی آنها حداکثر استفاده را برد.

● تجدیدنظر در شبکه مورد استفاده
شبکه های تلفن همراه CDMA از شبکه های GSM نیروی بیشتری مصرف می کنند، بنابراین اگر عمر باتری برایتان اهمیت دارد تا زمانی که پوشش شبکه، پاسخگوی نیازهای شماست از GSM استفاده کنید.

● کاهش نور نمایشگر
هرچه نمایشگر تلفن روشن تر باشد، شارژ بیشتری مصرف می کند. اگر در یک اتاق روشن هستید، روشنی LCD گوشی را کم کنید و اگر دستگاه شما ویژگی تنظیم نور خودکار دارد تا نور را در اتاق شناسایی کند از آن استفاده کنید و درصورتی که از تلفن هوشمند یا لپ تاپ برای گوش کردن به آهنگ استفاده می کنید، صدای آن را کم کنید.

● جست وجو را غیرفعال کنید
استفاده از فناوری بلوتوث برای اتصال به یک گوشی یا استفاده از وای فای برای افزایش سرعت دانلود پیام های ای میل فوق العاده است اما هنگامی که از گوشی استفاده نمی کنید یا نزدیک هات اسپات وای فای نیستید، این ویژگی ها را در تلفن یا لپ تاپ خود غیرفعال کنید زیرا دستگاه های قابل حمل به جست وجو برای وای فای یا گوشی مجهز به بلوتوث ادامه داده و به این ترتیب شارژ مصرف می کنند. همچنین هنگامی که تلفن به حالت آماده برای استفاده (استندبای) است آن را در حالت خواب(Sleep) قرار دهید.

● از شبکه چشم پوشی کنید
تلفن هوشمند مداوم در جست وجوی سیگنال است و در صورتی که در منطقه ای با سیگنال ضعیف باشید، سخت تر کار می کند و عمر باتری را کاهش می دهد. چنانچه می دانید در منطقه اطرافتان پوششی وجود ندارد، قابلیت های تلفن همراه شبکه دستگاه را غیرفعال کنید.
اگر شبکه GSM نسل سوم موجود نبوده یا ضعیف باشد، باتری در جست وجوی یافتن شبکه، سریع تر تمام می شود، از این رو بهتر است شبکه نسل سوم را غیرفعال کرده یا از شبکه کندتر EDGE استفاده کنید. این مسئله دسترسی به اینترنت را کند کرده اما در کیفیت تماس های تلفن تأثیری ندارد.

● ای میل ها را دستی چک کنید
تلفن های هوشمند می توانند پیام های ای میل و پیام های فوری را به صورت خودکار چک کنند یا می توانند به محض رسیدن آنها در میل باکس سرورتان، پیام هایی را نمایش دهند. هر دوی این استراتژی ها می توانند نیروی زیادی را مصرف کنند. برای افزایش عمر باتری، نمایش پیام های دریافت شده را غیرفعال کرده و فاصله چک شدن خودکار پیام های جدید در تلفن را افزایش دهید یا بهتر از آن، تلفن را به گونه ای تنظیم کنید که پیام ها را به صورت دستی چک کنید.

● همه امکانات را غیرفعال کنید
ساده ترین راه برای کاهش مصرف نیروی باتری، قرار دادن آن در حالت هواپیماست. با تبدیل تلفن به دستگاه پخش آهنگ و سازمان دهنده شخصی دیگر قادر به دریافت پیام یا انجام مکالمه نخواهید بود اما درعوض عمر باتری آن افزایش می یابد.

● غیرفعال کردن انیمیشن ها
یکی از بزرگ ترین منابع مصرف نیرو، انیمیشن فلش است که فناوری مورد استفاده برای نمایش ویدئوها و تبلیغات آنلاین است. برای بهبود عمر باتری، فلش را غیرفعال کنید. برنامه هایی مانند بش فلش و کلیک توفلش برای مک و فلش بک برای رایانه های ویندوز، فلش را به طور خودکار محدود می کنند.




● از یک برنامه کمک بگیرید
شماری از برنامه ها وجود دارند که به کنترل عمر باتری و بستن قابلیت های مختلف که نیروی مؤثر دستگاه را کاهش می دهند، کمک می کنند. برنامه هایی مانند BatteryGo و MyBatteryLife به دارندگان آیفون نشان می دهند چه میزان از شارژ دستگاه باقی مانده و از این شارژ باقی مانده تا چه مدت می توان برای انجام مکالمه، پخش آهنگ و ویدئو و مرور اینترنت استفاده کرد. برنامه NB BattStat به دارندگان بلک بری، شارژ باقی مانده باتری و دمای گوشی را نشان می دهد.

● دانستن زمان پایان عمر باتری
نسل قدیمی باتری های نیکل کادمیوم مشکل حافظه داشتند و اگر به طور کامل شارژ و تخلیه شارژ نمی شدند، حجم کمتری شارژ نگه می داشتند اما باتری های یون لیتیومی کنونی با مشکل حافظه روبه رو نیستند و از این رو شارژ مجدد باتری مشکلی ندارد. باتری های یون لیتیومی می توانند بیش از اندازه شارژ شوند و هنگامی که پر می شوند، مدار، دستگاه برق را قطع می کند، با این همه سازندگان همچنان توصیه می کنند که هنگامی که باتری به طور کامل شارژ شد، لپ تاپ ها را به برق متصل کنند. تمامی باتری ها برای دوره های ثابت می توانند شارژ و تخلیه شارژ شوند. باتری های یون لیتیومی معمولا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دور دوام می آورند. اطلاعات درباره شمار دوره های شارژ از وب سایت سازنده دستگاه قابل دریافت است

آموزش ساخت جیمیل

                                                        

ساختن جیمیل بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید تا شما هم برای خود یک جیمیل داشته باشید. (به هنگام خواندن این مطلب هرجا که برایتان سوالی پیش آمد یا با مشکلی مواجه شدید، در بخش نظرات ذکر کنید.) ...

ساختن جیمیل بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید تا شما هم برای خود یک جیمیل داشته باشید. (به هنگام خواندن این مطلب هرجا که برایتان سوالی پیش آمد یا با مشکلی مواجه شدید، در بخش نظرات ذکر کنید.)


1. برای ساختن جیمیل ابتدا به آدرس gmail.com بروید و یا اینجا کلیک کنید.


2. سمت راست بالای صفحه بر روی دکمه Create an account کلیک کنید:


 


3. شروع به پر کردن فرم می کنیم. در قسمت Name نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.


4. در قسمت Choose your username نام کاربری خود را وارد کنید (تنها از حرف، عدد و نقطه استفاده کنید). انتخاب یک نام کاربری که تابحال انتخاب نشده باشد شاید کمی دشوار باشد چراکه ملیون ها نفر از جیمیل استفاده می کنند و هر کدام آدرس مخصوص به خودشان را دارند. در مستطیل خالی نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید بعد از رفتن به مرحله بعد خودکار چک خواهد شد که این نام کاربری قابل قبول هست یا خیر. معمولاً با اضافه کردن یک عدد به انتها نام کاربری پذیرفته خواهد شد!


5. در قسمت Create a password و Confirm your password کلمه عبور خود را وارد کنید  (رمز عبوری که انتخاب می کنید را در اختیار هیچکس قرار ندهید، در انتخاب رمز عبور از حروف و اعداد استفاده کنید تا رمز عبورتان امن باشد. همچنین سعی کنید در رمز عبورتان از نام خودتان، شماره شناسنامه و موارد مشابه استفاده نکنید چون نشخیص آنها برای دیگران آسان است).


6. در قسمت Birthday ماه، روز و سپس سال تولد خود را به میلادی انتخاب کنید.


7. در قسمت Mobile phone کشور و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید (این قسمت اختیاری است ولی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سوء استفاده دیگر افراد از اکانت گوگلی شما است و گوگل از شماره شما برای هیچ کار دیگری استفاده نمی کند و من به شما توصیه می کنم شماره خود را وارد کنید.)


8. در قسمت Your current email address شما باید یک ایمیل از خود ذکر کنید، اگر در حال حاضر ایمیل دیگری دارید (جیمیل، ایمیل یاهو، لایو، هات میل، …) آنرا در این قسمت ذکر کنید، این ایمیل بسیار مهم است چرا که اگر روزی رمز عبور خود را فراموش کنید و به گوگل اطلاع بدهید، رمز عبور را به این ایمیل برای شما می فرستد. پس فقط اگر به ایمیل خود اطمینان دارید آنرا در این قسمت ذکر کنید. اما اگر اولین بار است که ایمیل می سازید و ایمیل دیگری ندارید، این قسمت را خالی بگذارید.


نمونه فرم پر شده تا اینجای کار:


 


9. در قسمت Prove you’re not a robot باید ثابت کنید که ربات نیستید! عبارتی را که در عکس می بینید عیناً در کادر زیر آن تایپ کنید این عبارت دو کلمه ای است و بین آن یک فاصله وجود دارد. (چرا کد های امنیتی را در فرم های اینترنتی می بینیم؟)


10. در قسمت Location کشوری که در آن حضور دارید را بنویسید. و در نهایت قوانین استفاده از سرویس های گوگل را با تیک دار کردن گزینه I Agree to the Google … بپذیرید. و روی Next Step برای رفتن به مرحله بعدی کلیک کنید.


 


11. در اینجا ممکن است گوگل برای اطمینان از صحت شماره تلفن همراه شما با شما تماس بگیرد. در این صورت بعد از کلیک روی Call my phone with verification code گوگل به شما زنگ خواهد زد و کد امنیتی را به صورت یک عدد برای شما می گوید. (دقت کنید که گوگل یک بار این کد را مثلاً به صورت five-zero-five-eight-six-seven  می گوید و بعد می گوید Again و از دوباره آن را تکرار می کند)  بعد از شنیدن این عدد ها در قسمت verification code وارد کنید و روی دکمه verify کلیک کنید.


 


 




12. پس از این مرحله شما وارد مرحله 2 می شوید (!) در این مرحله می توانید عکس خود را هم اضافه کنید تا در گوگل پلاس هم صاحب عکس باشید و هم اکانت گوگل شما عکس دار شود. اگر تمایلی به این کار ندارید روی دکمه Next Step کلیک کنید و اگر می خواهید عکس خود را آپلود کنید روی گزینه ADD PROFILE PHOTO کلیک کنید و عکس خود را آپلود کنید!


 


جیمیل به شما خوش آمد خواهد گفت بعد از خواندن راهنمایی ها، بر روی  Continue to Gmail کلیک کنید تا به جیمیل خود بروید.




جواب سوال مسابقه آینه باشیم شبکه یک سیما

این سخن از امام حسن عسگری است

محبوبترین انسانها نزد من کسانی هستند که عیبهای مرا به من هدیه دهند

ضمنا هرشب جواب مسابقه در این وبلاگ منتشر میشود

جواب خندوانه جمعه 20/4/1394

کهن ترین کشور دنیا یونان است

ضمنا هر شب پاسخ سوالهای خندوانه را در وبلاگ ما در یابید

دانلود 100 تست تالیفی شیمی دو فصل 1 و 2


 

 

                                                    

 

 

شما معلمین محترم  و کنکوریهای عزیز می توانید هرگونه سوال خود را پیرامون این تست ها و درس شیمی از طریق لینک زیر از استاد مشمولی در تالار گفتمان وبسایت ما بپرسید و پاسخش را کمتر از 6 ساعت دریافت کند.

دانلود تستهای تالیفی شیمی 2 ، مبحث جدول تناوبی و مقایسه گروه های عناصر

                                                                              دانلود تستهای تالیفی شیمی 2 ، مبحث جدول تناوبی و  مقایسه گروه های عناصر

 

تستهایی تالیفی از آقای فرزاد علیجانی 

 

کارشناس ارشد شیمی و مدرس دانشگاه و دبیر شیمی شهرستان تنکابن و دبیر سابق شهرستان بوشهر

 

 

 

 


 

 

پاسخ به سوالات درس شیمی شما در تاپیک شیمی انجمن کنکور

http://forum.konkur.in/forum10.html

 

دانلود سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی - (تمامی سوالات)


قیمت: 6000 تومان

دانلود سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی (تمامی سوالات) 
 دانلود سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی (تمامی سوالات)

مجموعه ای کامل از سوالات آزمون آئین نامه راهنمایی و رانندگی 

شما با تسلط به این مجموعه دیگر نیازی به مطالعه منابع دیگر ندارید. 

بیش از 240 سوال به همراه جواب 

با مطالعه این مجموعه می توانید با آمادگی کامل در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی شرکت کنید. 

در این مجموعه تمامی سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی گنجانده شده است. 

فرمت فایل: PDF 

تعداد صفحات: 69

خرید        سوال از فروشنده


فضیلت و اعمال شب قدر

                               

فضیلت و اعمال شب قدر

از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

 

"انس بن مالک" از پیامبر (ص) نقل کرده که فرمودند: ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه شبی است که برتر از هزار ماه است و هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.

 

از امام باقر (ع) نیز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: که اگر خداوند کارهای مؤمنان را چند برابر نکند به سر حد کمال نمی‌رسند، اما از راه لطف کارهای نیکوی آن‌ها را چند برابر می‌فرماید تا کاستی هایشان جبران شود.

بر این اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود.

 

از حضرت رسول (ص) نیز پیرامون شب زنده داری شب قدر نقل است که فرمودند: کسی که شب قدر را شب زنده‌داری کند، تا شب قدر آینده، عذاب دوزخ از او دور گردد.

 

امام موسی بن جعفر (ع) نیز درباره شب قدر فرمودند: کسی که در شب قدر غسل کرده و تا سپیده صبح شب زنده‌داری کند، گناهانش آمرزیده می‌شود.

 

تمامی این روایات بر این مطلب دلالت دارند که برخی مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتیجه کار خود بندگان است و سرنوشت هر انسانی در شب قدر به دست خودش رقم می‌خورد.

در شب قدر به خواندن دعاهایی از جمله "جوش کبیر"، "دعای افتتاح" و "ابوحمزه ثمالی" سفارش شده زیرا انسان با یادآوری لطف، گذشت، کرم، رحمت و بخشش بی‌پایان خدای مهربان او را در کنار و دستگیر خویش می‌بیند و نور امید در دلش می درخشد.

 

اعمال شب های قدر
شب نوزدهم :این شب با عظمت آغاز شبهاى قدر است،و شب قدر آن شبى است که در طول سال،شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود،و عمل در این شب (شب قدر)از عمل در طول هزار ماه بهتر است،و تقدیر امور سال در این شب صورت‏ می‏گیرد،و فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است،در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود می ‏آیند،و به محضر امام زمان(عج) می ‏رسند و آنچه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‏دارند.

 

و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است: یکى اعمالى که در هر سه شب باید انجام داد،و دیگر اعمالى که مخصوص به هر یک از شبهاى قدر است

 

 اوّل:اعمالى است که در هر سه شب باید انجام داد،و آن چند عمل است:

اوّل:غسل کردند.علاّمه مجلسى فرموده‏ بهتر است غسل شب قدر در هنگام غروب آفتاب انجام گیرد،که نماز شام را با غسل بخواند.

 

دوم:دو رکعت نماز که‏ در هر رکعت پس از سوره«حمد»،هفت مرتبه«توحید»خوانده،و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگوید،استغفر اللّه و اتوب الیه در روایت نبوى است:که از جاى برنخیزد تا خدا او و پدر و مادرش را بیامرزد،تا آخر خبر. سوم:قرآن مجید را باز کند و در برابر خود گرفته و بگوید:


اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِکِتَابِکَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِیهِ وَ فِیهِ اسْمُکَ الْأَکْبَرُ وَ أَسْمَاؤُکَ الْحُسْنَى وَ مَا یُخَافُ وَ یُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِی مِنْ عُتَقَائِکَ مِنَ النَّارِ.


خداى از تو درخواست مى‏کنم به حق کتاب نازل شده‏ات،و آنچه در آن است،و در آن است نام بزرگت‏ترت،و نامهاى نیکوترت‏ و آنچه بیم‏انگیز است و امیدبخش،اینکه مرا از آزادشدگان از آتش دوزخ قرار دهى.

 


سپس هر حاجت که دارد بخواهد.


اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ
خدایا به حق این قرآن،و به حق کسى‏که آن را بر او فرستادى،و به حق‏ هر مؤمنى که او را در قرآن ستودى،و به حق خود بر آنان،پس احدى شناساتر از تو به حق تو نیست
سپس ده مرتبه بگوید:

بِکَ یَا اللَّهُ(به ذاتت اى خدا)....،و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ (به حق محمّد)....،و ده مرتبه بِعَلِیٍّ  (به حق على)،و ده مرتبه بِفَاطِمَةَ (به حق فاطمه)....،و ده مرتبه بِالْحَسَنِ (به حق حسن)...،و ده مرتبه بِالْحُسَیْنِ (به حق حسین‏).....،و ده مرتبه  بِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ (به حق على بن الحسین)....،و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ (به حق محمّد بن على).....،و ده مرتبه  بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (به حق جعفر بن محمّد )......،و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ  (به حق موسى بن جعفر).....،و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ مُوسَى (به حق على بن موسى).....،و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ (به حق محمد بن على).....، ده مرتبه  بِعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ (به حق على بن محمّد )....،و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ (به حق حسین بن على).....،و ده مرتبه  بِالْحُجَّةِ (به حق حجّت).


پس هر حاجتى که دارى از خدا بخواه.

 

پنجم:حضرت سید الشهّدا علیه السّلام‏ را زیارت کند.در روایت آمده:هنگامى که شب قدر مى‏شود،منادى از آسمان هفتم از پشت عرش ندا سر می دهد که خدا هرکه را به زیارت مزار امام حسین علیه السّلام آمده آمرزید.

 

ششم:این شبها (شب های قدر) را احیا بدارد،روایت شده هرکه شب‏ قدر را احیا بدارد،گناهانش آمرزیده مى‏شود،هرچند به شماره ستارگان آسمان و سنگینى کوهها و پیمانه دریاها باشد.

 

هفتم:صد رکعت نماز بجا آورد،که فضلیت بسیار دارد و بهتر آن است که در هر رکعت پس از سوره«حمد»،ده‏ مرتبه«توحید»بخواند.هشتم:این دعا را بخواند،


اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ لَکَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَ

 

سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَى نَفْسِی وَ أَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتِی وَ قِلَّةِ حِیلَتِی فَصَلِّ عَلَى

 

مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ

 

فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَیَّ مَا آتَیْتَنِی فَإِنِّی عَبْدُکَ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ الضَّعِیفُ

 

الْفَقِیرُ الْمَهِینُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی نَاسِیا لِذِکْرِکَ فِیمَا أَوْلَیْتَنِی وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِکَ

 

فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ لا آیِسا مِنْ إِجَابَتِکَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی فِی سَرَّاءَ [کُنْتُ‏] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ

 

شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِیَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ


خدایا شام کردم درحالى‏که براى تو تنها بنده کوچک و خوارى هستم،که براى خویش سود و زیانى را به دست ندارم،و نمى‏توانم از خود پیش‏آمد بدى را بازگردانم،به این امر بر خویش گواهى مى‏دهم،و در پیشگاهت به ناتوانى و کمى چاره‏ام اعتراف مى‏کنم،خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و آنچه را به من و همه مردان و زنان مؤمن،از آمرزش در این شب وعده دادى وفا کن، و آنچه را به من عنایت فرموده‏اى کامل ساز،که من بنده بیچاره،درمانده،ناتوان،تهیدست خوار توام.خدایا مرا فراموش کننده‏ ذکرت قرار مده،در آنچه سزاوار آنم فرمودى،و نه فراموش کننده احسانت،در آنچه عطایم نمودى،و نه ناامید از اجابتت،گرچه مدّت زمانى طولانى گردد،چه در خوشى یا ناخوشى،یا سختى،یا آسانى،یا عافیت،یا بلا،یا تنگدستى،یا در نعمت‏ همانا تو شنونده دعایى.


این دعا را کفعمى از امام زین العابدین علیه السّلام روایت کرده که در شب های قدر،در حال قیام و قعود و رکوع و سجود مى‏خواندند،و علاّمه مجلسى فرموده:بهترین اعمال در این شبها،درخواست آمرزش و دعا است،براى‏ حوایج دنیا و آخرت خود،و پدر و مادر و خویشان،و برادران و خواهران مؤمن،چه آنان‏که زنده‏اند،و چه آنان‏که از دنیا رفته‏اند،و خواندن اذکار،و صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام به هر اندازه که بتواند و در بعضى از روایات وارد شده:دعاى‏ جوشن کبیر را در این سه شب بخواند.فقیر گوید:که دعاى جوشن کبیر را در بخشهاى پیش آورده‏ام.روایت شده که خدمت‏ رسول خدا صلى اللّه علیه و آله عرض شد:اگر شب قدر را یافتم،از خداى خود چه بخواهم؟فرمود:عافیت. دوّم:اعمال مخصوص هر یک از این شبها است.

جواب خندوانه پنجشنبه 11تیر94

سریعترین رشد مربوط به بافت ناخن است

ضمنا هر شب جواب برنامه خندوانه در این وبلاگ منتشر میشود